Kritika a vlastní pohled na svět!

Stylová nabídka
"Nejhorší jest, že ač každý ví, že není dobré chodit po ulici neupraven, většina chodí s neupravenými myšlenkami."

....Kuras, spisovatel a dramatik nás poučuje o vědě, ačkoliv o vědě a vědecké metodě neví zhola nic a papouškuje jednu z dalších fantaskních blbin autorů, kteří se rádi zviditelňují. I u nás byli takoví, jako František Kahuda a v USA jsou celé vědecké kreacionistické instituce, které se baví slepováním vědy a náboženství, protože to náboženství chce. Sheldrake nevyvrací NIC a jeho "důkazy" jako existence temné hmoty ve skutečnosti materialistický pohled na vědu nijak nevyvracejí.
Tak
Sheldrake totiž účelově míjí skutečný fundament vědy, kterými jsou pravidla vědeckého poznání:

1) Vědecké tvrzení je jen takové, které je testovatelné (vyvratitelné). (Popperovská falzifikace)
2) Existuje li více ekvivalentních vysvětlení téhož jevu, bere se to nejjednodušší (Occamova břitva)
3) Vědecké poznání není kompletní a je vždy otevřené revizi.
4) Jakékoliv změny vědeckého konsenzu se dělají až po zcela jasném vyvrácení původního předpokladu, pak může nastoupit hypotéza nová.
5) Kauzalita a korelace nejsou totéž (toto bohužel nechápe 95% lidí, co prošlo střední školou).

V magickém vesmíru pseudovědy můžou jednorožci bydlet na Alpha Centauri, leč toto prozatím nelze vyvrátit, proto se tím věda nezabývá. (Do okamžiku, než bude nějakým způsobem takové tvrzení testovatelné, patří do říše fantazie) Materialismus je fundamentem moderní vědy PROTO, že to je nejjednodušší vysvětlení (vesmír s duchem je složitější než vesmír bez ducha, proto není li duch prokázán a to opravdu není, tak není součástí vědeckého pohledu na svět).

Spisovatelé, dramatici, věštci, čarodějnice a imámové mají svůj vlastní pohled na svět, jehož magično je založeno na neopakovatelnosti (zázracích), aktu svobodné vůle vyšších bytostí (neopakovatelní), placebo efektu (zázrak pro 30% z nás), posíleném placebo efektu (je li placebo dražší, je účinnější) a špatně navržených testech, které si vědci lepí tak, aby jim to vyšlo (proto se v lepších zemích dělají double blind studie a ne případové studie). Víra v magično je univerzální: Přestože double blind testy ukazují, že kabel k reprosystému za sto tisíc hraje stejně, jako ten za pár stovek, "audiofilové" budou tvrdit opak a slušně vydělají na tom, že vás k tomu přesvědčí. Přestože someliéři tvrdí, jak úžasná jsou drahá vína, 95% populace při double blind testu nerozezná levné a drahé víno, ale když jim řeknete, že to levné je ve skutečnosti drahé, tak ho začnou chválit.

Šamanismus, marketing, podvod, drahé vysavače, desátky, sugesce, magie, manipulace - to je duchovní svět dramaturgů a spisovatelů, protože jim dává naději, že jejich existence má větší smysl už sama o sobě. A rádi si za tuhle iluzi zaplatí, zaplatí za odlučovač elektriky z Temelína, měděnou podložku podpostel proti dračím proudům a bůh ví co ještě. Věda tuhle naději nedává, naopak je velmi skeptická. Proto spisovatelé a dramaturgové vždy plesají, když si přečtou knihu o tom, jací jsou manipulátoři a kouzelníci borci, ačkoliv autorovi nejde o nic jiného, než aby se na tom napakoval. Takových je. Takových prodavačů teplé vody je.
Jenomže věda taková být nesmí, protože od ní čekáme řešení, která fungují i bez modlitby. A jak ukazuje úspěch západního pozitivistického materialistického myšlení, tak to funguje.

A tvrzení, že se západní věda nemění, jsou prostě a jednoduše žvásty. Mění se, stačí se podívat na jadernou fyziku. ALE: Když se podíváte například na Einsteinovy teorie, tak zjistíte, že se nemění to, co se opakovanými testy potvrzuje. Ale to se musíte zajímat o vědu, ne o šamany.

Zdroj: z už neznámého blogu autor? Protože to stojí alespoň za přečtení sdílím...

MENU: Jak na to?

Skvělý domov Praha Sociální sítě Odposlechnuto Humor a vtipy Humor Videa Fotografie Kočky Sobě Tipy a návody Reálný svět bytí Žena je původce činu Kariera Selský rozum a kritické myšlení Vesele do života Jídlo a zdraví Pražské perličky Královské město Příroda a zdraví Tramvaj Základ poznání komentáře úvahy Životospráva Přátelství Příroda Jak na to Metro Obrázky a domov Bloggeři Internet Londýn Rady a tipy ZIMA Česká písnička Amerika Karel Kryl Komentáře Obrázkové příběhy Sociální příčiny irracionality Velikonoce Zdraví CICERO Dětská moudrost Freedom Karlův most Káva coffee Lidé Pes přítel domova Zateplení domova Čas říci sbohem BonaFides Centrum Etické principy Hudba-videa Kuchyně Pohádka lásky Procházky Svoboda Zásady Štěstí získává přátele Autobusy Básník zpěvák a genius doby Evergreen Google Groupthink Krásné ženy Noční toulky Plaváček Počítače Notebooky Ptáci Skupinová hloupost Sochy Spotřebitelské chování Večerní Praha Zdraví a nemoc Zdraví a pohyb Cestovníci Emoce a úžas Facebook Hudba z radosti Jaro Kde to je? Koupelny Lidový folklor Nemoci lidské Panorama Perská kočka Pět zásad socialismu Přítel Staroměstské náměstí Stáří a domov Umělci Vltava Čas pomoci Řeka Ženy Židovský Bolest Bradley Bubáci Celtic Woman Chalupa Domov Doprava Dragoon Ride Duše Děti Dům Farmářské trhy Google+ Hradčany Hypertense Kodex Mobilní internet O stupiditě O stáří Osud Podzim Poruchy osobnosti Sama doma Sladkosti Slepičky Snídaně Speed Rock Stavební akrobacie Strach Telefon Uličky pražské Věda a svět Írán Úvod Čáp přináší štěstí Anna Netrebko Automobily Až na dno Blondie Breakfast Bylinky Cicero O stáří Coffee Dobytčí trh Déjá vu Eric Clapton Evropa Exekutor v Česku Forum 2000 Hity Horské panorama Hroznové víno Investiční mince Ježíš Kristus Jižní Čechy Karel Schwarzenberg Kocouří siesta Kominíci Komunita Kostely Kytara Laughing babies [HQ] Lavičky Les Lékaři a vědci Léčivé rostliny Marie Rottrová Marlene Dietrich Mince Modrá planeta Země Momentky a cesty Moonlight Shadow Morning Cofee Na kulaťáku Ovoce Paměť Pirátství Pitná voda a jiné nápoje Pohádka Pohádky a my Poliklinika Potraviny Písek Předjaří Queen Rande Recepty a rady Renata Roxette Smíchov Srdce ze skla Svátky Teen Terra incognita Time in The West USA Velký švýcarský salašnický pes Venkov Verše Veteran Violin Concerto Vytápění Václavské náměstí Vánoce Vánoční hvězda Zahrady Zlato Změny počasí Zázvor nedávejte srdce nesvěřujte se peníze práci Úvahy Český prezident Čokoláda Škola Štěstí 1968 AMICUS RES Adrea Bocelli Afrika Agrese Amy McDonald Andrea Bocelli Anna Kurnikova Anne Sophie Mutter Architektura Atavismus Auto Autosalon Ave Maria BabyBox Bajka o mravenci a cikádě Beatles Beethoven Bez domova Bez černý Bon Jovi Bonnie Tyler Borůvky Boží Muka Budějovická Christina Aguilera Christina Aquilera Chrámy Civilizace Cyklistika Dejvice Domácí chléb Drozd zpěvný Dýmka EMO Erin Mc Carley Fauna František Koukolík Fysikální a sociální teplo Gigliola Cinquetti Historical music Holubi Holy Night Homeless Houby Hybridní pohon Immanuel Kant Indiánský systém Internet a Google Chrome Introvert Italie Iveta Bartošová Jak mají vypadat správní čerti Jak se loví jeleni Jan Werich Janine Jansen Jaterní poruchy a životospráva KFC Kanada Karel Hašler Karlovo náměstí Kemel Killing Me Softly Kniha Koně Kočka domácí Krajina Krby Kritika Krmítko Krásná dudačka La Marseillaise Lita Ford Ludvík Hess Markéta Hejná Marta Kubišová Martina Karel Kryl Megan Fox Melody Boys Metelesku blesku Migrace Mireille Mtahieu Montgomery Jižní eskadrona Motory Motúčko Muzikanti Muškáty Muži My Story Máj Máma Měsíční svit Nemocnice Nordic walking O Evě a Adamovi O Honzovi O dobrodiních O víře Ochratoxiny Oheň Opičky Osvětlení Pes velký švýcarský Petr Novák Petula Clark Pie Jesu Placebo efekt Plymutky Pomazánka Pomlázka Prevence Prodavač a zákazník Práce Psychózy Před koncem vrby Přednosti stáří Příběhy Půst R.A.Dvorský Radůza Recepty k vaření Rekuperace Renault Restaurace Roberta Flack Rumzeiss Rusko Sarah Brightman Seneca Lucius Annaeus Sestry Allanovy Single Skořice Skutečné příběhy Smích a úsměv Snář o koních Sonata Arctica Sprchování Spánek Stres Student Agency Stáří Střecha isolace Suzi Quatro Svobodní koně Swing The End Of The World The Kelly Family The Rubettes Tomáš Halík Toyota Traktát Trubači Trubka v hudbě U Anděla Učitel V tramvaji Videa z domova Vitaminy Vladimír Páral Vlak Vlaštovičník větší Vláknina Vyšehrad Vzhůru ke koním Válka Vědomí a podvědomí WC WC STORY Waldemar Matuška We Are the World When I Fall In Love William a Kate Youtuberka ZOO Zemanta Zlato a investice Zrcadla internetové úložiště mezinárodní folklorní festival Úzkost Čaj Čerti Čáp bílý česneková pomazánka s vejcem Švédsko

Co se tady nejvíce čte

Vybraný příspěvek

Poliklinika Modřany. Youtuberka nebo My Story? Zatočila se dokola, aby jsme byli všichni v záběru, schovala telefon a odberlila se pryč.